יום ראשון, 2 בדצמבר 2018

טיפול זוגי עם בן זוג כוחני



התנהגות כוחנית בטיפול זוגי

מה קורה כשגבר חושב שבת הזוג מנסה לשלוט בו?

סקסיזם עוין

גברים עם דעות שוביניסטיות מתאפיינים עם החשש לאבד את כוחם מול נשים. כאשר גברים אלו נמצאים במערכת יחסים זוגית עם נשים "חזקות" - נשים קרייריסטיות או פמיניסטיות - הם מאוימים ממאבק הכוח וסבורים שהנשים מעוניינות לשלוט בהם. זה מביא אותם לתפוס את עצמם בעמדת נחותה, ובאופן פרדוקסלי לנהוג דווקא באופן כוחני יותר. מצב זה נקרא "סקסיזם עוין" - הצורה המזוהה ביותר של סקסיזם, בו נשים מוחפצות או מושפלות. 

טיפול זוגי

התנהגות זו מצד הגברים, עלולה לגרום לנשותיהם לריחוק ולחוסר שביעות רצון, ולעיתים אף להפחית את המחויבות הקיימת כלפי בן הזוג.  תגובה זו, בתורה, עלולה לחזק את תפיסתם של גברים שוביניסטים כי "אין לבטוח בנשים", וכך ליצור מעגל קסמים שלילי. 

טיפול זוגי מתאים

חוקרים מניו זילנד מציעים שהמקום היעיל ביותר להתערבות זוגית תרפויטית, שנועדה להפחית ולמתן עמדות שוביניסטיות מצד גברים, הוא בתוך מערכות היחסים האינטימיות עצמן. זאת מכיוון ששם אנחנו הכי פגיעים, גלויים וחדורי מוטיבציה לעזור ולטפח את בן הזוג. 
אם ניתן יהיה לצמצם את מידת החשש של הגברים מאיבוד הכוח שלהם מול בנות הזוג, יפחתו מאבקי הכוח וכך גם התנהגויות אגרסיביות. 




מקור:
Cross, E.J., Overall, N.C., Low, R.S.T., & McNulty, J.K. (in press). Men’s Hostile Sexism, Biased Perceptions of Low Power, and Aggression toward Intimate Partners. Journal of Personality and Social Psychology.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טיפול בתסמונת התשישות הכרונית

תסמונת התשישות הכרונית: כתיבה:   איתן טמיר , פסיכותרפיסט (MA), ראש מכון טמיר ; טוויטר | פייסבוק | בלוג |  Quara עריכה אחרונה: 2...