יום שלישי, 13 בנובמבר 2018

אפליקציות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז












טיפול בהפרעת קשב וריכוז באמצעות אפליקציה:

מחקר קליני מבוקר
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) היא הפרעה שכיחה ומגבילה, המשפיעה על כ-2% עד 4% מכלל האוכלוסייה הבוגרת ברחבי העולם. טיפול תרופתי הוא לרוב האפשרות הזמינה היחידה. עם זאת, תרופות אינן מספיקות לכ-50% עד 70% מהאוכלוסייה הבוגרת המתמודדת עם הפרעה זו, ולפיכך חשוב לפתח ולהעריך טיפולים משלימים.

אפליקציה לטיפול ב-adhd

ובעוד שטיפולים כגון טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) וטיפול דיאלקטי התנהגותי (DBT) נמצאו כמבטיחים בהתמודדותם עם הפרעת קשב וריכוז, הרי שכל אחת משיטות טיפול אלו התמודדה עם סימפטומים שונים של ההפרעה, ולא עם מכלול הסימפטומים המופיעים בקרב בוגרים הסובלים ממנה. כמו כן, הנגישות לטיפולים אלה היא נמוכה.
לאור האמור לעיל, נערכו שלושה תנאי ניסוי קליניים על 57 משתתפים בוגרים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז, כולל קשיי ריכוז וארגון מוצהרים.
  • בתנאי הקליני הראשון נערך במסגרת קורס מבוסס אינטרנט, שעסק בשיטות לארגון חיי היומיום של הסובלים מהפרעת קשב וריכוז, באמצעות אפליקציות לסמארטפון וכלים מקוונים אחרים, והושווה לקבוצת ביקורת ללא התערבות; 
  • התנאי הקליני השני נערך על משתתפים שקיבלו טיפול משולב הכולל טיפול קוגניטיבי-התנהגותי וטיפול דיאלקטי-התנהגותי;
  • ואילו התנאי השלישי בחן טיפול משולב, קוגניטיבי התנהגותי מבוסס אינטרנט, בהשוואה לטיפול הרגיל הקיים כיום.



זאת ועוד, נמצא כי לטיפולים המשולבים (מחקר קליני 2 ומחקר קליני 3) היו תוצאות עקביות לטווח ארוך (חצי שנה ושנה בהתאמה), והם העלו את רמת התפקוד היומיומי בקרב המתמודדים עם ההפרעה.
עם זאת, עורכי המחקר אומרים כי צריך לערוך שינויים נוספים בתכנים של הטיפולים כדי להגביר את השפעתם המיטיבה על ההתמודדות עם הפרעת הקשב והריכוז, בייחוד לאור העובדה שחלק מהמשתתפים במחקר דיווחו כי חשו מתח וחרדה בזמן המחקר.


:מקור


https://openarchive.ki.se/xmlui/handle/10616/46005


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טיפול בתסמונת התשישות הכרונית

תסמונת התשישות הכרונית: כתיבה:   איתן טמיר , פסיכותרפיסט (MA), ראש מכון טמיר ; טוויטר | פייסבוק | בלוג |  Quara עריכה אחרונה: 2...