יום ראשון, 17 בינואר 2016

הודעות טקסט בטיפול פסיכולוגי


שימוש בהודעות טקסט בפסיכותרפיה 

אתיקה וגבולות


20 שנים לערך חלפו מאז נכנסו הודעות הטקסט לחיינו האישיים והמקצועיים. התחלנו בהודעות SMS והגענו לשיחות וקבוצות וואטסאפ בסמארטפונים, פייסבוק, טוויטר ושלל פלטפורמות נוספות.





בהיעדר guidelines אתיים ומקצועיים מוסכמים הנלמדים במסגרות ההכשרה למטפלים, נעזרים אנשי מקצוע רבים באינטואיציה בריאה, הדרכה מקצועית, התייעצויות עם עמיתים ולמידה מניסוי ותעייה.
טקסט זה מעלה כמה שאלות רלוונטיות על שימוש בהודעות טקסט (TM) בטיפול ומזמין אתכם, עמיתים, להעלות שאלותנוספות ודרכי פעולה אפשרויות כדי להעשיר את הידע ולתרום לאחרים. 
ישנן עבודות רבות על שימוש ב-TM במסגרת תכנון תכניות טיפול להפרעות ספציפיות (כמו בולימיה), אך מידע על השימוש ב-TM במסגרת פרקטיקה פרטית נדיר יחסית. 




רובנו נעזרים ב-TM כדי להזיז מפגשים,  לתאם מחדש ולאדמיניסטרציות נוספות, אך נוכחותה של התקשורת האינטרנטית מפגישה אותנו עם הצורך לדון באספקטים אתיים ומקצועיים מורכבים יותר לאור השינויים הדיגיטליים על הפרקטיקה הקלינית. 




סוגיות קליניות: שימוש בהודעות כתובות בטיפול 


האם נכון יהיה להציע למטופל ספציפי את האפשרות של שימוש ב-TM במהלך הקשר הטיפולי, בהתייחס למבנה האישיות והקשיים עמם ​הוא מגיע לטיפול? 


זוהי החלטה דיאגנוסטית באחריות המטפל.  



האם שימוש ב-TM סוכם בחוזה הטיפולי לגבי מקרים של פגיעה עצמית, אובדנות, או פגיעה באחרים? 


אם כן, האם סוכמו פרטים לגבי פנייה לגורם שלישי בחיי המטופל שיוכל לסייע?  (Shapiro & Bauer, 2010).





האם המטפל מכיר היטב את השפה המקובלת בתקשורת TM? 


למשל, שימוש באייקונים, קיצורי מקלדת ואימוג'ים (Trepal et  al., 2007)





האם המטפל והמטופל סיכמו על מסגרת זמנים בהם המטפל פנוי לקרוא ולהגיב לפנייה?  


(Koocher, 2009; Shapiro & Bauer, 2010).






במידה והוחלט על הטמעת ה-TM ככלי תקשורתי בתשלום נוסף, האם הובהר מהו גובה התשלום ומהם התנאים?

 (Haberstroh et al. 2008) 





האם המטפל היה אומר את אותו משפט שבכוונתו לשלוח גם במהלך מפגש פנים אל פנים? 

ֿאם לא, מוטב לשנות את טון ההודעה, או לא לשולחה כלל  (Gutheil & Simon, 2005).




האם המטפל והמטופל סיכמו ביניהם אילו הודעות אינן מתאימות לדיון בין המפגשים ב-TM? 

למשל, כיצד יגיב המטפל להודעה כמו: "המפגש האחרון היה חסר תועלת בעיני"? (Neimark 2009).




האם המטפל מאחסן בנפרד ובסודיות את תכני ה-TM?

 ניתן לעשות זאת באמצעות הפרדת טלפונים (אישי ומקצועי) או שינוי בקונפיגורציה של המכשיר כדי להצפין הודעות טקסט הקשורות לטיפול (Zur, 2010). בעת החלפת מכשיר יש לוודא מחיקה של כל תכני ה- TM מהמכשיר הישן. 






האם המטפל יודע בוודאות שההודעה נשלחה מהמטופל? 

ניתן להתמודד עם סוגיה זו באמצעות סיכום על סימון ראשוני (אייקון או שאלה מוסכמים למשל). בכל מקרה, על המטפל לוודא היטב שההודעה שהוא שולח מועברת למספר הטלפון המוכר של המטופל  (Van Allen & Roberts, 2011)





האם המטפל ער לעמימותה של התקשורת המקוונת? 

בהיותה טלגרפית ובהיעדר מידע בלתי מילולי, על המטפל להבהיר כל אפשרות של הבנה שגויה משני הצדדים (Trepal et al., 2007). אם יש ספק, אין ספק. 






בפסיכותרפיה פסיכודינמית - מהן ההשלכות של שימוש ב-TM על הברית הטיפולית, ההעברה וההעברה הנגדית, על ההתנגדות ועל פרשנות? 




איתן טמיר




תגובה 1:

  1. שמחתי מאוד למצוא את Dr.Oduduwa איות כישוף איש קסם צור קשר עם הבלוג המקוון כדי לעזור לי במנות אהבה קסומות למשוך אהבה לשעבר בחזרה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו תפילות שלב אחר שלב והשראות שעשיתי בעצמי בבית שלי. עם נרות דולקים בלילה. דוקטור אדודה אומר לי כל מה לעשות בביתי בתפילות לילה אוהב תהליך כתיב. עשיתי הכל כמצווה. זה התחיל לעבוד בשבילי, תוך כמה שעות אחר כך קיבלתי שיחת טלפון מאיש בעלי, הייתי כל כך מופתעת ומזועזעת מכיוון שהוא הפסיק להתקשר או לשלוח לי הודעות מאז לפני 3 חודשים, עכשיו אני מייד מבצע תפילות איות אהבה שלי הבעל אנדראה חזר הביתה להתנצל בפני, אני כל כך שמחה עד כמה חלק האהבה עובד על בעלי באופן חיובי תוך יומיים שהוא שוב בבית. כרגע בעלי ואני חיים שנינו מאושרים באהבה יותר מתמיד. אני משמח לאדם הגדול ד"ר אדודווה את כשרונותיו המחוננים. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי.
    אני ממליץ בכנות על Dr.Oduduwa לכל מי שמבקש להחזיר את יחסי האהבה האבודים או כישוף האהבה למציאת בן זוג אהבה אמיתי. (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    השבמחק

טיפול בתסמונת התשישות הכרונית

תסמונת התשישות הכרונית: כתיבה:   איתן טמיר , פסיכותרפיסט (MA), ראש מכון טמיר ; טוויטר | פייסבוק | בלוג |  Quara עריכה אחרונה: 2...