יום שבת, 12 בינואר 2019

קליניקה להשכרה בתל אביב - ״החממה הקלינית״ של מכון טמיר


בפרויקט החממה הקלינית של מכון טמיר תוכלו לקבל קליניקה להשכרה בתל אביב, בתנאים מצוינים, מחיר שפוי, חניה וכל התשתית הנדרשת, לצד השתייכות לקהילה מקצועית לומדת, מייעצת ותומכת. 


קליניקה להשכרה בתל אביב


 בואו נקרא:

 ״איך אתה מקשיב כל היום בקליניקה?״ 

טיפול פסיכולוגי הוא לא מקצוע ככל המקצועות. המון פעמים שמעתי אנשים טובים, בני גילי, בעשור החמישי לחייהם, שואלים בכנות: ״איך אתה מצליח לשבת 8 עד 12 שעות ביום ולהקשיב לצרות של בני אדם?״  
ובכן, פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים, להם מיועד מאמר זה, יודעים בעצמם את התשובה. אין מקצוע ממלא ומספק יותר מהמקצוע שלנו. למעשה, בתרופה ההתחלתית של הפרקטיקה הקלינית, מטפלים רבים תוהים מתפלאים על השילוב בין קריירה שאנחנו כל כך נהנים בה לבין הזכות להתפרנס בכבוד. 
 ארווין יאלום, פסיכיאטר אמריקאי ידוע ופרופסור אמריטוס באוניברסיטת סטנפורד, שעמל כל חייו על תיאור ומחקר של טיפול קבוצתי ופסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית, כתב פעם שמקצוע הפסיכותרפיה מלא במשמעות, בסיפוק ובחוויות אנושיות שלא ניתן לחוות בשום מקצוע אחר. הוא כל כך צודק. 

 יחד עם זאת, בדידות ושחיקה הן חלק אינהרנטי בעבודה הטיפולית. בדיוק כפי שמנהל, מפקד או מורה מחנך מצויים לאורך כל יום העבודה באינטראקציות משמעותיות עם בני אדם, אבל חשים ״בודדים בצמרת״, כך גם הפסיכולוג. לאורך שעות ארוכות מתקיים חיבור לאמת עמוקה של אחרים, אך בהיעדר תמיכת עמיתים עולה תמיד השאלה ״מי מטפל במטפל?״. 

 הדרכה מקצועית מחוץ לקליניקה 

המענה שנתן המקצוע לשאלה זו מתמקד בעיקר בהדרכה - סופרוויז׳ן - פונקציה מוכרת והכרחית בחייו של כל פסיכולוג קליני או פסיכותרפיסט. מי שצפה בסדרה המצוינת ״בטיפול״, ודאי זוכר את המפגשים של אסי דיין, גיבור הסדרה שגילם פסיכולוג קליני, לבין גילה אלמגור, בתפקיד פסיכולוגית קלינית מדריכה. אסי פגש את גילה ודן עמה בגילוי לב במקרים הטיפוליים, בקשיים ובהתלבטויות האישיות והמקצועיות בהם נתקל. הוא התייעץ עמה מקצועית, אך זכה גם לתמיכה רגשית והכלה לרגשותיו המגוונים. אבל מפגשי הדרכה מתקיימים לעיתים קרובות בליווי תהליך ההכשרה. מטפלים רבים אינם מרגישים בה צורך בשלבים מסוימים בקריירה, או שהם שבים ומחדשים אותה בתקופות נדרשות. המעטפת המחזיקה שנדרשת עבור מטפלים מושגת בצורה היעילה ביותר באמצעות קבוצה. כזו היא קבוצת העמיתים. 


 קבוצת עמיתים בקליניקה 


ככל שקלינאים מנוסים יותר, כך הם נוטים להעיד במידה רבה יותר על היתרונות של השתתפות בקבוצות עמיתים, בה משתתפים אנשי מקצוע שעוסקים בעצמם בפסיכותרפיה. בגישות טיפול בהן עובדים מטפלים עם מטופלים קשים במיוחד, כמו טיפול דיאלקטי התנהגותי (DBT), מוגדרת ההשתתפות בקבוצת עמיתים שבועית כחלק מפרוטוקול הטיפול. יתרון מרכזי של קבוצת עמיתים הוא תקשורת פתוחה עם מטפלים שמתמודדים עם קשיים דומים, מה שמצמצם משמעותית את תחושת הבדידות הפרדקוסלית של מטפלים. 

 בחממה הקלינית במכון טמיר בתל אביב תוכלו להשתתף בקבוצות עמיתים בקליניקה עצמה, זאת לצד הרצאות חודשיות מעשירות והשתתפות בסדנאות שעל תוכנן תוכלו להשפיע. 

 מוזמנים ליצור עמנו קשר. 

 איתן טמיר
.


 

072-3940004

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טיפול בתסמונת התשישות הכרונית

תסמונת התשישות הכרונית: כתיבה:   איתן טמיר , פסיכותרפיסט (MA), ראש מכון טמיר ; טוויטר | פייסבוק | בלוג |  Quara עריכה אחרונה: 2...