יום שישי, 7 באוגוסט 2015

חנה מן | התכנית לפסיכותרפיה בצפת

ראיון עם חנה מן -  מנהלת התוכנית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית – מכללה אקדמית צפת

תאריך הראיון: 1/8/15
מראיינת: לירון שניר



ספרי על עצמך
שמי חנה מן, פסיכולוגית קלינית בכירה, עובדת במסגרת הציבורית, פסיכולוגית ראשית בבית החולים זיו בצפת כבר 30 שנה.
יש לי קליניקה פרטית לטיפול ואבחון פסיכולוגי בצפון הארץ.
כתושבת קריית שמונה משנת 1981, אני עסוקה בנושאים של טראומה ו PTSD.
בנוסף, הייתי חלק מיוזמה שכללה סדנה בנושאים ייעוציים וטיפוליים לרבנים ורבניות אשר עוסקים בייעוץ בשאיפה שיעסקו בכך מתוך הבנה טיפולית ועל מנת שיוכלו לזהות באלו מקרים יש להפנות לטיפול של אנשי מקצוע בתחום.
בנוסף, אני עוסקת בתחום של אבחונים פסיכולוגיים להערכת מסוגלות הורית.


ספרי על התוכנית
הקמנו את התוכנית לפני כ 15 שנה וכיום אנחנו קולטים אלינו אנשים למחזור ה 11. הקמנו את התוכנית מתוך מודל חשיבה על פיו אנשים בפריפריה לא בהכרח יוכלו להגיע לבתי הספר לפסיכותרפיה במרכז הארץ ויש אנשי מקצוע רבים שעוסקים בפסיכותרפיה ושאין להם את ההכשרה לכך. היינו רוצים לאפשר לאנשי מקצוע אלו לקבל את ההכשרה וההעמקה בפסיכותרפיה שבה הם עוסקים ממילא. חשוב לנו לגייס סטודנטים מהמגזרים השונים ומכל קשת האוכלוסייה, למשל אנשי מקצוע מהמגזר הדתי, אנשי מקצוע מהאוכלוסיה הערבית ועוד. הדינמיקה הקבוצתית מגבשת את הקבוצה ביחד.
חשוב לנו מאד שכל המרצים והמדריכים שלנו יהיו כאלה העוסקים בפסיכותרפיה בשטח ושהתוכנית לא תהיה מגדל שן אקדמי. לתוכנית ישנה אוריינטציה מאד יישומית קלינית שבאה ליידי ביטוי, בין היתר, בדוגמאות מהשטח.


מה הייחודיות של התוכנית בנוף הטיפולי
לכל מי שלומד בתוכנית יש קשר אישי עם מנהלי התוכנית. בנוסף, ישנה אפשרות לקחת 4 טיפולים בבית החולים זיו ולקבל על כך הדרכה בחינם. הרבה בוחרים להענות להצעה זאת.
אנחנו משתדלים שכל מרצה ירצה על התחום שהכי קרוב לליבו ולעיסוק הקליני שלו כך שזה מאד חי ונוגע. למשל, מרצה שהדוקטורט שלו היה על אובדנות בקרב מתבגרים והוא מעביר קורס סמסטריאלי בנושא "אובדנות כצוהר לחיים". דוגמא נוספת, פסיכולוגית שהדוקטורט שלה עוסק בטיפול בחרדה מעבירה קורס בנושא חרדה כשהיא מראה יחסי גומלין בין טיפול  CBT לגישה דינמית ומראה את התוספת המשמעותית שהגישה הדינמית יכולה לתת למטפלים, בנושא הפרעות חרדה.


מהי אוכלוסיית היעד
עו"ס עם תואר שני, פסיכולוגים מומחים קליניים או מתמחים, מטפלים בהבעה ויצירה בעלי תואר שני המוכרים ע"י משרד הבריאות ורופאי משפחה. לוקחים כל שנה 1-2 חריגים – ע"פ ראיון מתרשמים אם לאדם יש את הכישורים למרות שהוא הגיע מרקע אחר. ברב המקרים זה מוכיח את עצמו.


מהן התוכניות לעתיד
אחת התוכניות לעתיד היא קורסי המשך – הרבה סטודנטים שסיימו 3 שנים בתוכנית אומרים שהם צמאים לעוד קורסי עומק העוסקים בנושאים שלמדו בתוכנית.
תודה רבה !

תגובה 1:

  1. שמי, שירה אליהו לאחר 12 שנות נישואים, בעלי ואני רבנו בצורה כזו או אחרת עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שהם לעולם לא יראו את אביהם שוב. ניסיתי להיות חזקה רק כלפי הילדים, אבל לא הצלחתי לשלוט בכאב שייסר את ליבי, הלב שלי התמלא בצער ובכאבים כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושב עליו כל יום ולילה ותמיד הלוואי שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרד והייתי זקוק לעזרה, אז ביקשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שמציע שד"ר אלאבה יוכל לעזור לשעבר שלו לחזור. אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. פניתי אליו והוא אמר לי מה לעשות. עשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות לאחר מכן בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע גם לילדים, כל כך מדהים!! אז, אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד"ר אלאבה. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אלאבה היה אשף אמיתי וחזק. אני תמיד אתפלל שהיא תחיה הרבה זמן לעזור לילדיה בשעת צרה, אם את כאן וצריכה בחזרה אקסית או שבעלך עבר לאישה אחרת, תפסיקי לבכות, צור קשר עם גלגל האיות העוצמתי הזה מיד. הנה כתובת הדוא"ל שלו ליצירת קשר בכתובת: {dralaba3000@gmail.com} או WhatsApp / viber אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר אלאבה.

    השבמחק

טיפול בתסמונת התשישות הכרונית

תסמונת התשישות הכרונית: כתיבה:   איתן טמיר , פסיכותרפיסט (MA), ראש מכון טמיר ; טוויטר | פייסבוק | בלוג |  Quara עריכה אחרונה: 2...