רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוקטובר, 2014

תרגול מיינדפולנס | שיטת הקשיבות - פוסט מומחית אורחת: מירי ארמה

תרגול מיינדפולנספוסט מומחית אורחת: מירי ארמה מיינדפולנס, שיטה שפותחה על ידי ג׳ון קבט זין, היא טכניקה שימושית ב-CBT- טיפול קוגניטיבי התנהגותי, שיטת תרגול מדיטטיבית המגיעה מהמזרח ומהתורות הרוחניות המוגדרת "תשומת לב מכוונת, לעכשיו, לרגע הנוכחי, ללא שיפוטיות". ניתן לתרגם מיינדפולנס כ"קשיבות", "תשומת לב", "קשב פתוח", "נוכחות" , בעצם זו היכולת להישאר ברגע הנוכחי. 

וריאציות של שיטת מיינדפולנס:שיטת MBCT <
שיטת MBSR <
התמודדות עם רגשות שליליים < אימון מיינדפולנסאימון של מודעות קשובה דומה למדיטציה ומושפע מסוגים שונים של מדיטציה בודהיסטית. בעשרים השנים האחרונות הוא עבר התאמה להקשרים שאינם דווקא רוחניים, דתיים או בודהיסטים, וזכה לתיקוף מדעי במספר עצום של מחקרים מדעיים. תרגול  זה יוצר ראייה נקייה לעומת היום יום בה אנו צובעים את העולם עם עדשות שונות, אנו מאמינים במחשבות שלנו ונותנים להן לבנות את העולם סביבנו. עם הזמן והתרגול אנחנו נהיים יותר ערנים ויותר מודעים למה שמתרחש סביבנו ובתוכנו. מיינדפולנס עוזר לנו להבחין בין סבל לכאב. כאב הוא פיזי וסבל …